Chat with us, powered by LiveChat
Spørgsmål og svar2018-05-25T09:11:25+00:00

Spørgsmål & Svar

20 spørgsmål og svar på det de fleste vil vide om SolidWorks

Filtrér dit valg

Hvad koster SOLIDWORKS?2018-03-21T13:49:14+00:00

Den grundlæggende licens SOLIDWORKS Standard har ikke ændret pris, siden den blev annonceret første gang i 1996. Licensprisen er kr. 45.000,- ekskl. moms. Den årlige opdateringsaftale, som dækker teknisk support og opgraderinger i et år, koster kr. 11.800,- ekskl. moms. De fleste kunder vælger i dag at udbygge deres CAD-løsning med ekstra funktionalitet som ligger licenserne SOLIDWORKS Professional eller SOLIDWORKS Premium. Netværk (flydende) licenser er også populære.
Uddannelse er ligeledes et vigtigt element for hurtigt at komme i gang.
Hvis du skal købe SOLIDWORKS for første gang – og have den gode løsning med service, support og uddannelse vil budgettet typisk ligge på ca kr. 60.000,- ekskl. moms pr. bruger.
Vi hjælper meget gerne med et specifikt tilbud til dig. Kontakt os på tlf. 33 25 20 80 – eller udfyld formularen nedenfor, så kontakter vi dig.

OBS: Hold øje her på hjemmesiden om der kampagne på SOLIDWORKS.

Kan SOLIDWORKS lejes?2018-02-21T13:02:33+00:00

Ja – det er muligt at leje følgende SOLIDWORKS licenser i min. 12 mdr og derefter 3 mdr ad gangen.

SOLIDWORKS Standard
SOLIDWORKS Professional
SOLIDWORKS Premium
SOLIDWORKS Simulation Standard
SOLIDWORKS Simulation Professional
SOLIDWORKS Simulation Premium

Når du lejer SOLIDWORKS licenser er der altid inkluderet telefonsupport samt softwareopgraderinger i lejeperioden.
Vi har masser af gode råd til hvornår det bedst kan betale sig at leje eller købe SOLIDWORKS.
Læs mere om leje her

Findes der en SOLIDWORKS prøvelicens?2017-07-05T09:13:05+00:00

Ja, der er muligt at prøve SOLIDWORKS før et eventuelt køb.
Udfyld formularen på dette link så skaffer vi en 30 dages prøveperiode.

Vi anbefaler, at prøvelicensen ledsages af vores kursus ’Kom i gang med SOLIDWORKS’ for at sikre en vellykket evaluering.

Kan jeg downloade en piratkopi af SOLIDWORKS?2017-02-20T12:30:02+00:00

Der findes uautoriserede kopier at SOLIDWORKS tilgængelig på nettet.
Vi må dog kraftigt advare mod at downloade en uautoriseret version af SOLIDWORKS.
Det er ulovligt – og SolidWorks Corp. retsforfølger personer og virksomheder, der downloader en uautoriseret SOLIDWORKS licens fra nettet.
Det er muligt, at spore en uautoriseret SOLIDWORKS licens til både IP adresse og MAC adresse. Informationer der er rigelige til at få dømt personer og virksomheder for piratkopiering.

Hvor hurtigt kan SOLIDWORKS leveres?2017-02-20T12:29:52+00:00

SOLIDWORKS software leveres normalt fra dag til dag. SOLIDWORKS licensen aktiveres via et serienummer som vi leverer få timer efter du har afgivet din ordre på SOLIDWORKS.

Hvilken hardware kræver SOLIDWORKS?2017-02-20T12:29:37+00:00

Som tommelfingerregel anbefaler vi følgende;

PC installeret med Windows 10
32 GB RAM
SSD disk
nVidia grafikkort (Quadro serien)

Vi rådgiver meget gerne i forbindelse med hardwarekøb til SolidWorks – og det skal bemærkes, at der kan være stor forskel på hardwarekrav afhængig af de opgaver, der skal udføres i SOLIDWORKS. Simple konstruktionsopgaver kræver ikke den samme hardware som eksempelvis avancerede flow beregninger.
Kontakt os på tlf. 33 25 20 80 – eller udfyld formularen nedenfor, så kontakter vi dig.

Hvor kan jeg blive uddannet I SOLIDWORKS?2017-07-05T09:15:05+00:00

TEAMWORKS har uddannelsescentre i Ishøj og Horsens. Vi har Danmarks største udbud af SOLIDWORKS kurser og uddanner både den helt nye SOLIDWORKS bruger og den meget erfarne.
Du kan se en oversigt over vore kurser her

Hvad er en SOILIDWORKS certificering – og hvorfor skal jeg have den?2017-07-05T09:17:08+00:00

Vi tilbyder en officiel SolidWorks certificering, der giver SolidWorks brugere mulighed for at demonstrere deres evner indenfor SolidWorks. SolidWorks certificeringer fungere som en objektiv målestok for SolidWorks brugere, og giver brugeren en let måde at formidle sin kapacitet til både ledere, potentielle kunder eller i forbindelse med en nyansættelse.

Der findes mange certificeringer. De mest populære kaldes CSWA (Certified SolidWorks Associate) og den avancerede CSWP (Certified SolidWorks Professional).
Hvis du har en opdateringsaftale på din SolidWorks licens kan du gratis forsøge at tage CSWA certificeringen.
Læs mere om certificeringer her
Kontakt TEAMWORKS på tlf.: 33 25 20 80, så hjælper vi dig i gang med din certificering.

Hvad er et kursusabonnement?2017-07-05T09:18:20+00:00

Et kursusabonnement er en 3-årig aftale, hvor brugeren har mulighed for at deltage på 14 forskellige SolidWorks kurser hos TEAMWORKS. Kurserne har typisk en varighed på mellem 1-3 dage pr. kursus. Hvis man satser på en intensiv SolidWorks uddannelse og i øvrigt vægter personalepleje højt vil man typisk spare rigtig mange penge ved at vælge et kursusabonnement.
Læs om kursusabonnement her

Hvilke kurser er indeholdt i et kursusabonnement?2017-07-05T09:20:33+00:00

Alle detaljer vedr. indhold af kursusabonnement kan findes her Læs om kursusabonnement

Hvad koster et kursusabonnement?2017-02-20T12:28:46+00:00

Prisen for 1 person er kr. 7.800,- ekskl. moms pr. år. Der tegnes altid minimum et 3-årigt abonnement.
Der gives mængderabat hvis man tegner kursusabonnement for flere brugere.

Hvem kan anvende et kursusabonnement?2017-04-11T13:13:43+00:00

Et kursusabonnement er personligt og kan ikke overdrages til andre*.
TEAMWORKS skal have en ‘deltagerliste’ på de SOLIDWORKS brugere virksomheden ønsker at kunne sende på kursus.
* Hvis man tegner kursusabonnement for 4 personer eller flere – kan man udskifte én person én gang om året på ’deltagerlisten’.

Hvad er et kursus klippekort?2017-11-30T14:03:56+00:00

Du får 25 klip på dit klippekort, 1 klip = 1 kursus dag
Med et kursus klippekort vælger du frit hvem der skal anvende det. Det giver en anden frihed end vores personlige kursusabonnement.

Klippekortet er oplagt hvis man har flere medarbejdere der allerede har kendskab til SOLIDWORKS og hvor det måske kun er nødvendigt med 2 eller 3 kurser. Klippekortet er tænkt som en fleksibel løsning til virksomheder, som kan bruges når der er behov og kan anvendes på et ubegrænset antal medarbejdere.

Vælg imellem 15 af vores mest populære kurser –Se kurser i klippekort

Kursus klippekortet koster 39.000,- *ekskl. moms – tegnes over en 3-årig periode, men betales årligt.

Hvad koster et kursus klippekort?2017-11-30T14:16:09+00:00

Et kursus klippekortet koster 39.000,- *ekskl. moms – tegnes over en 3-årig periode, men betales årligt.

Kursus klippekortet er en fleksibel løsning, som kan bruges når der er behov og kan anvendes på et ubegrænset antal medarbejdere.

Afholder TEAMWORKS alle kurser i kursuskalenderen?2017-02-20T12:28:27+00:00

Alle kurser med mere end 1 deltager afholdes. Såfremt der ikke er tilmeldt mere end 1 deltager 3 uger før kursusstart vil kurset blive aflyst – og nyt tilsvarende kursus vil blive tilbudt brugeren.

Hvornår skal der meldes afbud til kurserne?2017-04-11T13:14:50+00:00

Såfremt en deltager bliver forhindret i at deltage skal der meldes afbud mindst 14 dage før kursusstart. Ved for sent afbud betales kr. 2.000,- ekskl. moms. pr. deltager.

Hvad med udstyr og manualer?2018-01-11T12:10:39+00:00

TEAMWORKS råder over fuldt udstyret kursuslokaler i Horsens og Ishøj. Manualer til kurserne udlånes under kurset. Manualer kan købes på TEAMWORKS’ hjemmeside til eget brug – besøg webshop her

Kan jeg købe et 1-årigt kursusabonnement?2017-07-05T09:22:19+00:00

Nej – vi tilbyder kun 3-årige aftaler på abonnement. Du kan i stedet købe et ‘kursuspas’. Et kursuspas gælder i et år og du kan deltage på 5 af de 14 kurser i løbet af et år. Prisen for et kursuspas er kr. 23.400,- ekskl. moms. Læs mere om kursuspas her

Kan jeg deltage på andre kurser end de 15 kurser, der er omfattet af kursusabonnement?2018-01-11T12:09:25+00:00

Naturligvis, men da kurserne ikke er omfattet af kursusabonnement vil de blive faktureret særskilt.

Hvad er privatlivspolitikken hos TEAMWORKS?2018-05-24T11:29:30+00:00

Hos TEAMWORKS er vi indstillet på at efterleve de nye regler for personoplysninger og databehandling under GDPR-lovgivningen fra EU, der trådte i kraft fredag den 25. maj 2018.
I overensstemmelse med lovgivningen opbevarer vi dine oplysninger for at give dig den bedste oplevelse hos os, og vi passer godt på dem.
Du kan læse vores Privatlivspolitik her.
Du kan til enhver tid bede om at få oplyst, rettet eller slettet dine personoplysninger hos os, hvis det er dit ønske.
Vi besvarer alle GDPR-relaterede henvendelser på info@teamworks.dk.

Hvornår kan jeg få hjælp (support) til SolidWorks?2018-01-11T12:16:34+00:00

Vores åbningstider er følgende;

Mandag til Torsdag fra kl. 8:00 – 16:30
Fredag fra kl. 8:00 – 15:00
Lørdag og søndag – lukket

Normale åbningstider imellem jul og nytår.

Hvad er Citrix GoToAssist?2017-06-13T08:48:30+00:00

Nedenstående er et uddrag af ”Citrix GoToAssist Corporate Security White Paper”, som kan hentes i sin oprindelig form på: http://www.gotoassist.com/remote-support/gotoassist-corporate/security
Dette dokument erstatter på ingen måde det originale dokument.
Den er udelukkende ment som en kort indføring i principperne for anvendelsen af GoToAssist software fra Citrix.

GoToAssist klient software er en Win32 eksekverbar fil, der downloades til brugernes pc’er.
Et digitalt signeret Java-applet bruges til at forhandle download af denne software og verificere den korrekte oprindelse af GoToAssist software fra Citrix Online servere.
Dette beskytter brugeren mod utilsigtet installation en ”trojan” eller anden malware forklædt som GoToAssist software.

Princip

Softwaren er sammensat af flere Win32 eksekverbare filer og dynamisk forbundne
biblioteker.
Streng kvalitetskontrol og konfigurationsstyring anvendes af Citrix Online under
udviklingen og implementering for at sikre softwarens sikkerhed.
Softwaren er ikke synlig for eksternt tilgængelige netværksgrænseflader og kan ikke
benyttes af malware eller vira til at udnytte eller inficere fjernsystemer.

Dette beskytter øvrige deltagere i en support-session fra at blive inficeret af en kompromitteret vært der anvendes af en anden deltager.

Hvad koster en SOLIDWORKS opdateringsaftale?2017-02-20T12:25:33+00:00

Prisen er forskellig fra produkt til produkt, men udgør typisk ca. 25% af licensprisen om året.

Hvor hurtigt løses supportkald?2017-02-20T12:26:52+00:00

Langt de fleste opgaver kan løses med det samme, enkelte løses ved at kunden evt. fremsender de filer der kan være problemer med til nærmere undersøgelse.
For at kunne prioritere de indkomne serviceopkald forholder vore supportere sig til konsekvensen af det konstaterede problem, og tilstræber at besvare det i henhold til nedenstående:

Konsekvens for kunden
CriticalHighMediumLow
Svar på opkald4 arbejdstimer8 arbejdstimer24 arbejdstimer48 arbejdstimer
Opdatering3 arbejdsdage5 arbejdsdagePå forespørgselPå forespørgsel
LøsningSøges løst omgåendeSå hurtigt som muligtVed lejlighedVed lejlighed


Critical

Softwaren virker ikke, der er ikke nogen umiddelbar ”workaround” og/eller forretningsgangen for kunden påvirkes alvorligt. Med alvorligt menes at design eller produktion forhindres som følge af problemet.

High
En væsentlig software funktion virker ikke, men arbejdet kan fortsætte med moderat indvirkning på kundens arbejde.

Medium
Tab af en funktion, som ikke påvirker arbejdet med programmet i nævneværdig grad, og som ikke har nogen indvirkning på kundes produktion.

Low
Funktionaliteten er bevaret, dette kan være mangel på dokumentation, manglende fejlmeddelelser, ønske om forbedringer eller lign. Dette har ingen indvirkning på kundens arbejde.

Hvad indeholder en opdateringsaftale på SOLIDWORKS?2017-12-21T10:13:29+00:00
  • Nye versioner af software – f.eks. SolidWorks, Simulation, PDM osv.
  • Adgang til servicepacks (servicepacks er mindre fejlrettelser, der udsendes med ca. 2 måneders mellemrum)
  • Mulighed for gratis download af CustomTools Basic licenser.
  • Telefonsupport fra kl. 8.00 til 16.30 fra mandag til torsdag og fra kl. 8.00 til 15.00 om fredagen
  • Online SolidWorks support
  • Support via email
  • Gratis adgang til SolidWorks certificeringer (CSWA).
  • Brugerlogin til TEAMWORKS’ kundeportal, hvor du kan følge dine supportkald og meget mere.
  • Gratis deltagelse på opdateringsseminarer, hvor nyheder præsenteres
  • Adgang til SolidWorks Corp. kundeportal (mySolidWorks.com), hvor du bl.a. kan deltage i online kurser.

Hos TEAMWORKS anbefaler vi altid køb af opdateringsaftale sammen med din SolidWorks licens. En opdateringsaftale koster ca. 25% af licensprisen.

Hos TEAMWORKS tegner over 97% af vores kunder en opdateringsaftale på deres software. Vore kunder arbejder professionelt med konstruktion – og det er vigtigt, at konstruktørens vigtigste redskab (SolidWorks) er velsmurt og up-to-date.

Yderligere spørgsmål?

Udfyld felterne, så ringer jeg dig op